Dag 20; Wat een dag - Reisverslag uit Capodimonte, Italië van René Vrielink - WaarBenJij.nu Dag 20; Wat een dag - Reisverslag uit Capodimonte, Italië van René Vrielink - WaarBenJij.nu

Dag 20; Wat een dag

Blijf op de hoogte en volg René

01 Mei 2015 | Italië, Capodimonte

Vandaag was een afwisselende enerverende dag met een verrassend einde. Na een ontbijtje in de keuken van de bar, voornamelijk bedoeld voor buitenactiviteiten, zijn we letterlijk uitgezwaaid door de eigenaar van het B&B - hotel. Het plan was om rond de 80 km te fietsen en daarmee nog één keer het record aantal hoogtemeters op één dag te overtreffen (planning rond 1500-1600hm) We begonnen dan ook met wat forse klimmen. Om 10 uur zaten we boven de 600 hm, geen vuiltje aan de lucht dus. Wel dikke regenwolken en heel harde (tegen)wind die het ergste deden vermoeden, maar wonder boven wonder bleef het de hele dag droog. Toen we rond lunchtijd bij de dorpjes aankwamen waar we wel wat wilden eten, was alles dicht, als er al iets was. In het boekje van Reitsma stond echter bij Montino het tekentje dat er een eetgelegenheid zou zijn. Deze was er ook, maar was, met een grote bus en wat auto's voor de deur, vol. Uiteindelijk hebben we een bord pasta kunnen regelen bij de eigenaresse. We weten nog niet of het is gelukt door onze charmes, of toch de zielige aanblik van twee hongerige mannen. Intussen fietsten we door geweldig mooie streken, met prachtige vergezichten en kastelen onderweg. De verandering van het lieflijke Toscane naar het ruigere Lazio is ook in volle gang. Tijdens de lunch (toen hadden we al ruim 65 km gereden met meer dan 1200 hm) leek het ons wel tijd om een slaapplek te regelen. Via een belronde was dat nog niet gelukt en dus besloten we maar gewoon een stukje verder te rijden en de eerste de beste plek te nemen. Dat viel tegen. Meerdere locaties waren vol en een enkele was dicht. Het is dan ook 1 mei en dat blijkt in Italië een feestdag te zijn, waarbij iedereen erop uit trekt. Tot in Capodimonte zijn we blijven zoeken. (Toen hadden we de 107 km en 1850 hm al gepasseerd. Daarbij was zelfs een klim met 20% stijging. Dat was een hele ervaring, maar we zijn nu wel klaar voor de Keuterberg). Echter ook in die plaats alles vol of dicht. Gelukkig waren er twee oudere dames die zich ons lot aantrokken en mensen zijn gaan bellen. Uiteindelijk zijn we bij Sergio beland, die een tweede huis net buiten de stad bleek te hebben, met twee dubbele poorten bij de oprijlaan. Een leegstaand ingericht pand, wat we vannacht geheel tot onze beschikking hebben. Terwijl wij in de stad wat gegeten hebben heeft Sergio voor opgemaakte bedden en warm water gezorgd, zodat wij zo lekker uit kunnen rusten en morgen aan een van de laatste etappes kunnen beginnen. Overigens proberen we zo al wel een slaapplaats te regelen, om niet weer afhankelijk te zijn van de liefdadigheid van oudere dames, hoe leuk dan ook!

• 02 Mei 2015 - 00:45

Rene:

Wat een mooi verhaal, wat een mooie etappe!
    Eten bij Montino, slapen bij Sergio, Italië echt leren kennen.
    De achtergebleven fietsgroep in NL maakt zich inmiddels grote zorgen, in juni hebben wij een fietsweekend in Zuid Limburg, inclusief de Keutenberg...
    Mooie tocht en mooie prestatie van René en Marcel!
    Groet, René B.

• 02 Mei 2015 - 07:59

Christa En Karen:

Heren...
    Wat een mooi verhaal; het doet ons een beetje denken aan het kerstverhaal, maar dan met fiets ipv ezel ;)

En wat een sportieve prestaties! Respect!
    Fiets ze nog en geniet van Toscane...

Groet
    Karen en Christa

• 02 Mei 2015 - 10:46

Siebren:

Wat een avontuur en prachtig omschreven. Lijkt inderdaad wel het kerstverhaal, met dit verschil dat jullie "stal" wat luxer uitviel.
    Omdat jullie verder zijn gekomen dan gepland kunnen jullie vandaag wat rustiger aan doen.
    Heb gisteren bijna 40 km gefietst met 10 hoogtemeters, dus die Keuterberg wordt een makkie

• 02 Mei 2015 - 12:16

Betty:

Nu hebben jullie enig idee hoe Josef en Maria zich hebben gevoeld! Gelukkig werd het geen stal. Natuurlijk hebben jullie die dames verleid met jullie uiterlijk. Twee gespierde mooie mannen! En het heeft jullie veel verder gebracht. Fijne rit vandaag