Dag 12: naar de 'grote stad' Trento - Reisverslag uit Trente, Italië van René Vrielink - WaarBenJij.nu Dag 12: naar de 'grote stad' Trento - Reisverslag uit Trente, Italië van René Vrielink - WaarBenJij.nu

Dag 12: naar de 'grote stad' Trento

Blijf op de hoogte en volg René

23 April 2015 | Italië, Trente

Groet vanuit Trento, onze eindplaats van vandaag. 125km van Latsch, waar we vanochtend ons ontbijtje nuttigden. We hadden gedacht een rustig ritje te hebben vandaag. Het tegendeel was echter waar. In de ochtend zaten, naast een lekker stukje dalen, enkele venijnige klimmetjes (meer dan 10%). Daarbij moet ik wel zeggen dat we in Merano de eerste keer een fietspad met 11 (elf) haarspeldbochten tegenkwamen. In de middag ging de wind bijna over in storm. Bovendien hadden we hem tegen!. We hebben getwijfeld om eerder te stoppen, maar achteraf hadden we Trento niet willen missen. Aangezien we tussen het winter en zomerseizoen zitten lijkt het wel of overal aan de weg gewerkt moet worden. We komen onderweg dan ook regelmatig omleidingen tegen, waar we ons als eigenwijze Hollanders niets van aantrekken. Soms gaat dat goed en is er niets te zien. Één keer moesten we onze fietsen over een uitgegraven sloor tillen, maar slechts één keer konden we het niet anders oplossen dan de omleiding over een (bijna) snelweg te volgen. Over het algemeen kunnen we wel zeggen dat de regio Alte Adige het voor fietsers uitermate gied geregeld heeft. Morgen zien we wel hoe het daarmee gesteld is tussen Trento en Verona.

• 23 April 2015 - 23:58

Bernadette Wijers:

Ha René, Hoewel ik alle verslagen tot nu al toe met grote graagte heb gelezen, gaat mijn hartje toch wel echt sneller kloppen bij je verslag over Trento. Het is de eerste grote plaats in een buitenland in de buurt van waar ik als tiener met mijn ouders op vakantie was, in Caldonazzo, aan het meer van Caldonazzo. Warme herinneringen overspoelen mijn hart.