Dag 9: De Arlbergpas - Reisverslag uit Perjen, Oostenrijk van René Vrielink - WaarBenJij.nu Dag 9: De Arlbergpas - Reisverslag uit Perjen, Oostenrijk van René Vrielink - WaarBenJij.nu

Dag 9: De Arlbergpas

Blijf op de hoogte en volg René

20 April 2015 | Oostenrijk, Perjen

De Arlbergpas ligt achter ons (net als de in totaal 95 gereden kilometers van vandaag). Pffff. Zoals velen hadden ook wij heldhaftige filmpjes gezien van het bedwingen van deze pas tussen meters hoge sneeuw en striemende regen. Hoe anders kan het zijn in een aangenaam zonnetje, met wat naar beneden glijdende skiërs die je langs de weg tegemoet komen, waarbij je de, toch al aardig smeltende, sneeuw onder de latten door hoort gaan. Het blijft een behoorlijke puist, maar als je de pedalen blijft ronddraaien kom je er (maar het gaat niet vanzelf). Het loopt overigens tegen het einde van het skiseizoen, terwijl het zomerseizoen nog niet gestart is. Veel hotels en pensions zijn dan ook tot begin mei gesloten. Betekent dat we niet tot Prutz door hoefden te rijden (geen enkele telefoon werd gewoon aangenomen, alleen bandjes met de vakantietekst) maar dat we in het veel grotere Landeck een hotel voor de komende twee nachten hebben gevonden (met sauna voor onze spiertjes). Wij vinden dat we morgen een rustdag verdienen, en aangezien we het alleen met elkaar eens hoeven te zijn was het een makkelijk besluit die rustdag ook echt op te nemen. We hopen dat onze kwaaltjes en pijntjes (na ruim 1060km op de fiets) daarvan zullen profiteren door te verdwijnen. Overigens hebben vandaag enkele energierepen, kaffee mit Kuchen en een broodje (Duitse) Frikadel gezorgd voor voldoende energie. Na morgen is het de bedoeling om ons in Italië te melden. De Reschenpas zullen we daarvoor moeten bedwingen. Maar goed, na een rustdag zou dat bijna moeten lukken.

• 20 April 2015 - 22:25

Hans:

Heren, respect! Geniet van de vrije dag.

• 20 April 2015 - 22:37

Jenno:

Mannen, wat gaat het toch geweldig goed, ik bewonder jullie om je doorzetten en niet te vergeten jullie achterste: dat die het maar vol mogen houden. Morgen dus terecht een vrije dag met sauna en veel rust, dat is toch ook genieten. Alle goeds en groeten, ook van mijn geliefde Betty.

• 21 April 2015 - 08:51

Betty:

Van een ervaringsdeskundige: op 2100 km drie keer een dag rust nemen! Veel plezier vandaag